Tankar vid frukostbordet

Såg Lasse Bengtsson intervjua Göran Persson på Tv4as morgonnyheter. GP trodde de bland annat Socialdemokraterna förlorade valet på att han hade ont i höften och inte kunde engagera sig så mycket som han annars skulle gjort. Någon annanstans har jag läst att det var fastighetsskatten. Personligen tror jag det var 1. Arbetsrätten (därmed är inte sagt att de borgeliga lyckats klara av arbetslösheten). 2. Brottslighet i samhället få bukt med våldet mot kvinnor. Det här bara en blygsam tanke jag har. Allt våld är förkastligt förresten.

   Jag är feminist, det här med lönen kommer väl efterhand hoppas jag. Män som är i kvinnodominerade yrken har ofta lika låg lön. Nej, det är för det här med våld. Det är sällsynt att kvinnor startar krig, eller går ut i krig, mördar och begår våldshandlingar. Jag tror emellertid män mognar med åren och förhoppningsvis blir lugnare. Detta trots att jag blivit fimpad till fotknölarna av mänger av otaliga kvinnor. Men sånt är ju livet, grymt och obarmhärtigt då och då. Men de kan ju inte hjälpa att jag inte är ett bra parti.
Allmänt | |
#1 - - Kulturvetare:

Tror du har rätt. Göran Perssons egen idé att det berodde på hans höft låter helt befängd. Vad hindrade i så fall honom från att vara aktiv i media - tevesoffor och radio, skriva debattartiklar - om han inte kunde resa runt? Verkar oansvarigt av honom att inte låta någon annan kliva in i hans ställe om han kände att höften hindrade honom från att göra ett bra jobb. Reinfeldt och hans mannar lyckades få tolkningsföreträdet i valrörelsen och trumma in budskapet att Göran Persson var en buffel och att det var dags för något nytt.

Upp