Vad betyder Salama?

Dagen började inte så bra. Trött och grinig. Min gymväska fastnade i en barnvagn på stationen när jag stressade fram i folkvimlet. Det tog säkert fem minuter innan jag fått loss väskan från ett snöre i barnvagnen.

På förmiddagen slängde jag dubbletter av Statens Offentliga Utredningar. När jag stod i lånedisken fick jag ett sådan tjurig blick blick från en tjej. Nästa gång gav jag henne en tjurig blick tillbaka, då råkade hon som liknar Winona Ryder komma bakom, hon ler alltid. Hon blev väldigt överraskad över min sura min och hennes mungipor drogs nedåt som på en marulk. Så snett det kan gå, som servicemänniska måste du alltid vara försiktig. För flera år sedan gick jag en kurs i pedagogik, jag hittade några gamla minnesanteckningar: "* Jag vet inte vad jag sagt förrän du svarat. * 'jag uppstår i mötet med dig'" Nåja, så är jag väl bara en gammal karslok.

Utbytesstudenterna gör mig glad.
-Salama, do you know what that means?
-No.
-It means thanks.
Undrar på vilket språk det var?

-Prosit... Har du slarvat med whiskyn? Det var en lite lustig konduktör på tåget hem. Lite korpulent gråskäggig man. Jag nyste så det stänkte på tåget hem.
Allmänt | |
#1 - - megafånen:

Klok konduktör det där. Whisky är bra mot förkylning. Det är inte nys.

Upp