Om människor med högt EQ

År ut och år in står jag och väntar på tåget på perrongen. Vid Drottningtorget delar Valentin ut sina tidningar. Han är snabbare än alla andra, men så har han rutin också. Ser att han har en trave tidningar över armen och sedan har han en tidning i vardera handen och blixtsnabbt byter han till en ny när han har lämnat en. Dessutom ser han vänlig och trevlig ut. Jag har sett någon gång att någon tjej gått fram och kramat honom.


En besökare har skickat ett fint vykort till Sonja (namnet är påhittat) och beklagat sorgen när hennes man dog i cancer. Det var faktiskt Nina (namnet är påhittat) eller Rättshaveristen. Hon är lite udda men hon har ett högt EQ   Fick ett mail från Derek Hales på morgonen, han ville göra ett omlån på en bok. Det är alltid roligt att höra ifrån honom för han har vass humor.  Tänker på min blogg från igår. Imperialismen och kolonialismen är delvis grogrunden till terror. Kriget i Irak och Afghanistan är alldeles urbota dumt och tokigt. Men samtidigt var ju Mao och Stalin med flera 1900-talets värsta massmördare.
 
Carl Palmer kom in och sade att det inte skulle bli någon hämtning den här veckan heller av återvinning.

-Det är då skit också med det här nya åkeriet som inte kommer.


I går var jag och fikade med min kompis Gösta. Han har också hög EQ. Han hade just gjort ett prov som alla bussförare måste göra nu. Det handlade om att köra och om hur föraren bäst bemöter passagerare i olika situatuioner.

Plockar bort Statistiska meddelanden ur lokala databasen. För sju år sedan hade jag ett väldans jobb med att lägga in dem i olika filer, eller fält i databasklienten. Men nu åker allt bort.

B. kom på besök. Det är en solskenshistoria. Han är inte riktigt f'ärdig med slutuppsatsen, men han har redan fått jobb. Han satt här timme ut och timme in. Han kommer förresten från Somalia för många år sedan. Jag tänker på detta eftersom det skrivits så mycket i GP om somalier. B. är oerhört ambitiös och alla tycker bra om honom. Men han är ju färdig nu.

Bibliotek | |
Upp