Svettigt

En betydelsefull herre som sitter högt upp i elfenbenstornet kom ner och essutom har han varit lärare åt min fru Kristina.

-Jo, jag skulle vilja prata om det här med arkivering av uppsatser?

Svett. Vad fan ska jag nu säga? Har han sett detta som ett arkiv. Jag måste hitta på något bra. Mannen är ju expert på lagar.

-Jo, vi skulle digitalisera uppsatser men det blev stopp för det här. För det kostade för mycket. Det kostade 800 000.

-Det tror jag inte vi heller hade gått med på... Det är uppsatser från 2007 som jag tänker på.

Puh, samtalet har tagit en liten vändning. Här kan jag inte komma och stoltsera med min kunskap om arkivlagen.

-X1 var bara med på det första mötet, sedan såg jag honom inte mer.

Jag retirerar asnabbt.

-Jaha, så det är X1 tag ska tala med då.

-När inte han var med så bestämde X2 rakt av att allt skulle gallras.

-Jag känner inte X2, så bra, jag vet bara var han jobbar. Jag får väl ta och ringa honom då.

Herr X vänder på klacken och går ut. Han är redan i hissen när jag säger "trevlig helg".

Känner mig som Theo i komedieserien "ett gott parti".


Jag sjunker ner under jorden. Slår upp en bok jag sparat på en hylla: "Betänkande rörande sinneslövårdens organisation. Med hänsyn till erforderliga åtgärder för beredande av skolundervisning åt blidbara sinnesslöa barn" från 1943. Varför har jag sparat på den egentligen?


Fortsätter att ta bort exemplarposter på kursböcker som har flyttats över till ett annat bibliotek.




Bibliotek | |
Upp