Sålde Mackmyra whisky

Solig men sval höstdag. Löven börjar få en kopparbrun färgton.

 

Redan klockan tio i nio var vid Hårsalong Chess på Kungsgatan. Tog en kort promenad längs Kungsgatan. Utanför Systembolaget var det en lång kö, några hade med sig fällstolar och satt och väntade. Vi var några som stod i en klunga och tittade på kön.

  Till slut kom en man och berättade att de skulle sälja Mackmyra Whisky och de hade bara 24 flaskor att sälja och 1 september var premiärdatum för Whiskyn.

-För ett par år sedan var det ett aprilskämt att Systembolaget sålde vattenskadat vin till halva priset och då var det kilometerlånga köer, sa en liten farbror som stod och tittade på kön.


  Flickan som klippte mig sedan rynkade på näsan när jag nämnde att de sålde Whisky och det var en lång kö.

 

Efter frisören cyklade jag till torget. Såg "Bamse" från Hälsostudion komma gående med barnvagn och med fru.

-Det måste ha hänt något, hörde jag honom säga till sin fru när jag cyklade förbi. Men det var ju bara kön för att köpa Mackmyra whisky.

   På torget gick jag till samma salustånd som vanligt. Gubben i marknadsståndet är bra försäljare. Köpte Discovery äpplen , plommon och ägg.

-Äggen är från Fermanssons Långared, sa försäljaren.


Därefter var det bara att cykla till Ica och köpa Havskatt och lax.

Familjen | |
Upp