En solig sensommardag

Flickan som satt sig intill mig på tåget läser "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Ungefär vid Västra Bodarna tar hon fram näsduken. Det var samma för mig jag kunde inte hindra att tårarna rann när jag läste "Tusen strålande solar". Själv lyssnade jag på "Katedralen vid havet" av Idelfonso Falcones.


En lugn och solig höstdag. Drog kort ur en gammal kortkatalog men kontrollerade först att de fanns i katalogen Gunda. Åt fyra smårätter på Mandarin. Musiken de spelade var rena rama relaxmusiken. På eftermiddagen sjöng T. lite grand inne från sitt rum. Tog eftermiddagsfika med magasinsgänget. Ibland känner jag mig som biblioteksråttan som Jack Nicholson möter i filmen "China Town".


Hemma hade jag fullt upp med att handla mat som fattades för helgen. Läste lite i Göstas blogg.

Arbete | |
Upp