Som att lyfta plank

Regnet hängde i luften och himlen var blygrå. Spelade lite J J Cale innan jag gick till stationen.

Var tidigt på jobbet. Ställde upp tre vagnar böcker innan rasten. Tänkte på att lyfta böcker är lite likt arbetet på Klingers trävaruaffär. Fast där lyfte jag plank när jag pryade där när jag gick i nionde klass i grundskolan i Falköping.

Till lunch åt jag friterad fisk på Mandarin. Polisen har fortfarande avspärrningar i det brandhärjade huset.


På eftermiddagen tog jag emot beställningar från rörsystemet. Nils-Erik berättade att det är ett gammalt system och tuberna med beställningar går såväl lodrätt som vågrätt.

På en restaurang i Skagen
Sommarminne från Skagen

Tränade rygg efter jobbet. Hälsade på en av de två gubbarna som jag berättat om förut och som är så arga på regeringen. Annars var det en ensamträning. Kände inte någon. Men alla rygg, axel- och benövningar måste göras.

Bibliotek | |
Upp