Mysigt på gymmet

Snöade på morgonen, det lade sig ett centimetertjockt snötäcke i Alingsås. Tog en semesterdag idag för att fixa saker och ting och packa en väska.
  På morgonen tog jag mig ett pass på gymmet. Det var egentligen bara tre äldre gråhåriga herrar där. Efter en stund kom det två kvinnor ockå. Hälsade på en rödhårig dam eftersom hon är där nästan varje dag. Hon blev lite överraskad först, men det känns inte som jag gjorde fel? Hon hälsade igen sedan när jag höll på med biceps.

   Wolfgang Amadeus Mozart. Klarinettkonsert
Brygga vid Gerdsken, och klarinettmusik med Mozart under bilden

Gick till Ica sedan. En kvinnade fastnade i tjuvlarmet. Snabbt kom det någon från ett rum vid sidan av. Var hon ensam och fattig inför Lucia och Jul? Eller var hon mytoman? Sånt är livet, men för att samhället ska funggera så är det bra om folk sköter sig och betalar skatt.
  
   Funderar över om staten ska köpa Volvo och Saab. Om de gör det blir ju skattebetalarna ägare tror jag. Då kan ju cheferna som kalkylerat fel få gå direkt? Ja, jag vet inte riktigt?
Fritid | |
#1 - - Gösta lindborg:

Vacker vinterbild!

Upp