Lyssnade på "Hjärtat får inga rynkor"

Försöker sälja en säng. Satte upp en lapp på Ica. En man ringde på kvällen och verkade intresserad, men han ringde inte tillbaks. Kristina har köpt en soffa och då har vi inte plats för gästsängen.

Såg teveserien om Selma Lagerlöf igår. Tycker den var riktigt bra.

Lyssnar på Mark Levngoods bok "Hjärtat får inga rynkor" under tiden som jag lagar lunch. Tycker den boken är rolig och tankeväckande. Det är trevligt att lyssna när han beskriver alla dråpliga situationer han hamnar i.

Tog en promenad med Kristina till El-Giganten för att se om de hade någon fotoscanner. Det skulle vara roligt att kunna ta itu med alla mina gamla diabilder. På vägen såg jag en tjej som gick med en Dafgårds färdigmat under armen. Hon var kanske ensam till Jul? Hon bar på sin enkla julmat.

   På förmiddagen läste jag Vår Ekonomi och lyssnade på Toccata & Fuga av Bach med Leopold Stokowski. Alltid lika intressant att läsa hur du får bukt med arbetslöshet och konjunkturnedgång. Men om jag själv är drabbad av arbetslöshet skulle det inte vara lika intressant att läsa om samhällsekonomi. Det är en rundgång. Lönerna kan inte sänkas för mycket för då har folk inte råd att köpa så industrin går runt. Tycker inte det är så många som handlar på Ica eller El-Giganten. Skattesänkningar är inte heller alltid bra. "I praktiken handlar det om reformer av ekonomins struktur; insatser för att sänka transaktionskostnader, öka rörligheten, minska skattekilar och förstärka de ekonomiska drivkrafterna -  kort sagt åtgärder för att få marknaderna att fungera mer effektivt. En sådan politik skulle kunna göra det möjligt att samtidigt pressa tillbaka inflationstakten och minska arbetslösheten." (Klas Eklund, Vår Ekonomi s. 332)




Jag hittade också en gammal T.Rex skiva i samlingen. Inte så dum musik. T. Rex - Hot Love
Familjen | |
Upp