Glasögonen gick mitt itu

Halt idag. Var inte helt fullt på tåget.

På jobbet växlade jag några ord med unge nyblivne pappan F. innan jag gav mig ner i underjorden. Hämtade en massa rörpostbeställningar . Det var speciellt många på plan fem. Sedan gick jag uppifrån och ner när jag ställde in böcker och kapslar. På plan två sträckter jag mig upp på tå för att skjuta in en knytkapsel. Rätt var det var föll hela kapseln ner över nyllet och på mina glasögon som åkte i golvet. När jag plockade upp dem såg jag att ena karmen var borta. Jag kunde inte hitta den någonstans. Jag gick upp till lunchrummet men där var nästan tomt.
-Var är alla människor? frågade jag M.
-Jag tror de är på möte.
Shit, jag hade glömt att det var möte? Om jag inte glömt det hade jag inte fått kapseln i ansiktet.

När jag sagt till I vad som hänt sa han till M.H. vad som hänt och jag fick direkt gå till glasögonaffären Hendéns. Där fick jag göra syntest där de konstaterade att glasögonen var från 2001 och var för gamla så de beställde nya.

Tillbaka tog jag buss 52 till Korsvägen. Busschauffören var hygglig och väntade när jag kom kutande vid Bergsprängargatan.

Eftermiddagen var jag i mystiska Humfack och 4-5 b. med R. s hjälp. "Att läsa är glädje. Att skriva sig hel." Har jag för mig en bok hette som jag ställde upp. Måste söka på en karta för att hitta platsen för boken. Dessutom är många beställningar handskrivna krumelurer.
cylindrar
Cylindrar i vilka beställningar
stoppas i och skickas iväg till
våningarna på biblioteket
Bibliotek | |
Upp