Hovmästarströmming igen

På tåget kom jag i samma vagn som de pratsamma damerna som alltid åker i fyrasätesvagnen. Men en var inte med, hon hade blivit förkyld.

-Hon får skylla sig själv när hon åker skidor i fjällen utan mössa, sa en av damerna.


Var på Kulturvård idag. Var först på jobbet. Satte mig direkt och gick igenom en lista på olika

Tidskrifter som skulle gallras. Jag gjorde också formulär i Word för att sedan enkelt fylla i titlar i varje ruta.


Åt Hovmästarströmming på Kåges. På vägen dit såg jag en kvinna gå med sin kolossale man. Själv var hon klädd i Nikab. Om jag inte minns fel används Nikab mest i Saudiarabien. De utmärkte sig i vimlet av människor som var ute för att äta sin lunch. Nikab är alltså en dräkt där bara en springa att se igenom, för övrigt är den svart och heltäckande.


Efter jobbet tränade jag. Trots att det är sportlov och därmed något färre människor än vanligt så blev det en lite halvdan ryggträning.
Arbete | |
Upp