Kan inte läsa Idioten

Gick upp vid fyra. Kristina har några nya fiberrika kuddar att ha på yoghurten. Slut på blåbärssylten som jag har på rågbrödet. Tog ett tåg tidigare för att kunna komma några minuter tidigare till jobbet eftersom det är mycket nytt på nya jobbet på Campus Linné.  Tåget är fullsatt redan vid Floda.

Det är bråttom som fan att stämpla in så jag får meddelandet "Godmorgon Klas". Om jag stämplar in på något annat vis så får jag inte det meddelandet. Storebror ser dig och önskar godmorgon. Speciellt på morgonen är det stressigt. Känner spatsisitet i vänstra benet. Sedan blir det mer händelserikt när låntagarna kommer.

-Hej då och ha en bra dag, sa en tjej som hittat sina böcker.


Sedan kom en forskare in som skriver om tidningars historia från 20-talet och framåt. En hygglig kille som kom med en bunt med böcker som han ville låna om.

Det vete sjutton om bokens tid är förbi. Min syster hävdar ju att allt går att läsa digitalt. För en tid sedan försökte läsa om "Idioten" av Dostojevskij på Internet, men jag gav snart upp.

Några studenter hade glömt en Mp3-spelare i ett grupprum. Den var borta nu, jag lider med dem, så mycket annat kan jag inte göra. Tänk om hon hade en samling med alla Allman Brotherslåtar i den! Vilken katastrof i så fall.

Hemma åt jag en smörgås danskt rågbröd med Onsalakorv på den.

Arbete | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Storebror hälsar God kväll!

Upp