Utflykt till Bälinge

Var på en trevlig vårfest med Socialt arbete på eftermiddagen. Partade med tcå storheter som Barbro och Urban. Är orolig för att jag ska säga fel saker.  Barbro sa något som jag känner igen att en psykolog sa på Marieborgs folkhögskola när vi hade tioårsjubileum. Psykologen hade gått ut på Marieborg för 40 år sedan. Stefan Einhorn har sagt det också.
-Jag är så tacksam för Birgitta som hjälpte mig att leta reda på en dator för tre år sedan. Fick panik, skulle ha undervisning men det fanns ingen vaktmästare på plats som kunde hjälpa mig att komma åt datorn jag bokat. Då hjälpte mig Birgitta med att hämta en dator i ett speciellt rum.
-Har du sagt det till henne? frågade Barbro.
-Nej.
-Gör det nu då, sa Barbro.
-Tack för att du hjälpte mig den där gången för tre år sedan, du räddade mig.
Birgitta log vänligt mot mig. Fick blommor också för vi flyttas ju ifrån institutionen i höst.
Barbro och jag pratade också om Skagen och skagenkonstnärer.

I dag på morgonen har vi varit på Bälinge sopsorteringsstation. Det är lite nervigt innan för det är som ett getingbo med bilar. En äldre dam som liknade mamma kom bärande på kartonger till återvinningen. På registreringskylten stod det passande "HUA" och några siffror. Var tvungen att gå och ta ett rejält pass på gymmet efteråt.

När jag kom hem lyssnade jag lite på Triffids . Underbart vacker och ljuv musik. Synd att jag inte såg Triffids när de var i Göteborg. Eller varför köpte jag inte Dave McCombs solo skiva. McComb med den ljuva och känslosamma rösten.

Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Vad var det Barbro sa egentligen?

Upp