Det blir nog bra

Fick faktiskt två klappar på axeln. Först en doktorand x när jag sa att jag kunde skriva upp alla tidskrifter de ville ha upp till Journalisthögskolan. En hygglig kille som är en riktig bokmal. Sedan den sympatiske Carl Palmer när jag rullade ut vagnar med papper som skulle återvinnas i samband med att jag och Jelena fått reda på var vi ska vara i höst.


Skall katalogisera och arbeta i bokmagasinet. Det ser bra ut helt enkelt ju mer jag tänker på det.

(Fast ska inte ta ut något i förskott, men som jag ser nu ser det bra ut. De där två klapparna på axeln var bra. De kanske inte var medvetna om att den lilla gesten var rena rama lyckopillret. Fast jag minns när jag glad i hågen en morgon skulle börja arbeta för dagen på båten Idefjord som 17-åring. Och jag minns att jag fick en utskällning av skeppare Gerard. "Kan du ta och ta en pyts och skura av däcket?" sa Gerard. "Vaddå", sa jag. "En pyts! En pyts! Vet du inte vad en pyts är!?" sa Gerard "Jo självklart, en spann", sa jag. )

Men det här jobbet med katalogisering ser bra ut. Såg kanske lite moloken ut när chefen berättade vad jag skulle göra i höst, men alla de här sopcontainrarna utanför fikarummet gör ingen glad. Åkte direkt hem efter jobbet och gick på Sportlife gym. Det gick riktigt bra att träna bröst och lår. Tjuvlyssnade lite på två män som ofta är där och de verkar ha lösningar på all världens problem. De är faktiskt ganska roliga. Hemma hade Kristina kommit hem och var på väg till Ica. Jag följde med och köpte en flaska vatten och en folköl.

Arbete | |
#1 - - Anonym:

Verkar inte som kommentarer fastnar i din blogg

Upp