Bussturen och ett gympass

Sol och tjugo grader när jag cyklade till frisören på House of chess. Sist klippte jag mig på båten Jewel of the seas så vi pratade mycket om karibienkryssningen. När det var klart klockan halv tio cyklade jag till Göteborgsfiskarna och köpte lax och rökt makrill. Cyklade tillbaka till stan och köpte lakritsbåtar och två små burkar Spendrups öl.
 
   När jag kom hem ringde jag Gösta. Han hade en tuff dag igår där värmen inte gick att stänga av på bussen. Han kom in på linje tjugonio i stället för tjugoåtta. Sedan hade han ett "psyko" som satt bakom honom som klagade på allt, det gick för sakta, att han var sen och att det var för varmt. Och när han skulle gå av så ville han gå av mellan två hållplatser. Det är några nya holländska bussar där termostaten ofta inte fungerar. Men jag minns att termostaten pajade på gamla volvobussar också på den tiden jag körde. Sedan började vi prata om arbete och hur viktigt är för människans välmående att ha arbete. Jag minns att många författare skrivit om det. Det finns några bra meningar i Krig och fred, speciellt en som jag inte hittar nu. Men det här om arbete återkommer på många ställen. "Han brukade förklara att allt ont här i världen härledde sig antingen från sysslolöshet eller vidskepelse och att det endast fanns två dygder: arbetsamhet och sunt förnuft." (Leo Tolstoy, Krig och fred s. 105). Krig och fred finns förresten i fulltext på Internet.
Kristina och Gösta äter middag på restaurang Othello
Väntar på spaghetti

Efter lunch tog jag ett gympass i värmen. Det var mest ungdomar där och de tränar oftast i grupp. Började med benövningar men gick sedan över till bänkpress. Jag tränade några övningar i smithmaskinen. Jag var där i ungefär en timme.
Fritid | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Lustigt,vi har så allvarliga miner på bilden.

Det ser ut som en teaterpläs där vi spelar ett par som har något viktigt att tala ut om på en restaurang.

#2 - - Gösta Lindborg:

Lustigt,vi har så allvarliga miner på bilden.

Det ser ut som en teaterpläs där vi spelar ett par som har något viktigt att tala ut om på en restaurang.

Upp