Åkte till kyrkogården

En solig dag. Ringde en granne på morgonen för vi trodde det brann inne hos dem. Det visade sig emellertid att det var kondens i samband med att solstrålarna värmde upp frosten på fönsterbläcket. Hela gården var täckt med rimfrost.            
   Långsam förmiddag. Cyklade och köpte rökt makrill med dill på och rödspätta hos Göteborgsfiskarna. Gjorde en test på SVT.se och förstod att om jag hade fått välja i amerikanska valet hade jag valt Barack Obama .

  Under tiden som Kristina var ute och joggade spelade jag lite finstämd pianomusik av Glenn Gould. Goldbergvariationerna är musik som lägger nerverna på plats.


   Efter lunch åkte vi till mina föräldrars grav. Det var kyligt, frost och fuktigt. Pappa dog hastigt av hjärtinfarkt och mamma dog ganska precis ett år senare av cancer. Hon sörjde pappa väldigt, trots att pappa var mycket dominant. Han gjorde alltid vad som föll honom in. På min farfar och farmors grav hade min syster och svågwer lagt en krans. Farfar var en mycket lugn människa och han blev över 90 år. Detta trots att han rökte Ritz utan filter enda till slutet. Farmor blev ännu äldre (96), men hon rökte tinte alls.
   Nu ska jag sätta mig och lyssna på när Glenn Gould spelar Bach.



Glenn Gould - Goldberg variations. Aria
Fritid | |
Upp