Dagar flyter samman

Vaknade tre på natten och kunde inte somna om. Kristina gick upp klockan fyra för hon skulle med tåget till Stockholm och för att gå på konferens.
     Visserligen var tåget i tid, men det var så proppfullt att folk fick stå.  På jobbet satt jag nästan hela dagen och drog kort ut en gammal kortkatalog. Pratade film med min kollega E.H., han är som en uppslagsbok när vi diskuterar film. E.H. är en sympatisk person.

Kallt att cykla till och från jobbet. Hemma ska jag läsa de sista sidorna i "Nybyggarna". 

"De var de stilla söckendagarna, då ingenting hade inträffat, ingenting annat än arbetets händelser, de oräkneliga dagar som bara bestått av arbete, arbete från oppstigdags till läggdags, och som därför var varandra så förvillande lika. Nu efteråt flöt dessa mödans otaliga dagar samman liksom till en enda dag, en enda dag av tålig strävan." (Vilhelm Moberg, Nybyggarna, s. 617 f.)
  Fint beskrivet om åren då Kristina och Karl Oskar bygger upp ett liv i Amerika.

  Känns tomt hemma när min Kristina inte är här och pratar och far runt i lägenheten. Men hon kommer väl i natt någon gång.
Bibliotek | |
#1 - - Gösta Lindborg:

Tålig srävan- tänk att inte kunna sjukskriva sig, som jag gör nu, är förkyld.

Upp