Bra service räddar dagen

Tåget var tjugo minuter sent sent på grund av växelfel. För nervös för att läsa eller sova, bara väntar på att tåget ska gå. Förlorade tjugo minuters flex. Morr. En gång för några år sedan var tåget 2,5 timmar sent. Ingen bra början på dagen. de första timmarna på dagen är jobbiga nog ändå.

  På förmiddagen hämtade jag böcker från beställningar från rörposten. Gick och åt på Mandarin. (Gårdagen på Deli Deli var inte så bra. Det var dyrt och när jag först sade att jag ville ha de där två sista laxbitarna ångrade mig när jag såg att de såg lite sorgsna ut. Då sade servitören. "Men ta den här laxen nu så jag blir av med den... " Det hade aldrig "porslinsansiktet" på Mandarin sagt.) Jag blir på bra humör av är trevlig betjäning. Det var förresten Gösta kallade henne för porslinsansiktet någon gång för hon har så rena ansiktsdrag.

  På eftermiddagen ställde jag upp böcker i öppna magasinet. Mötte professor G.F. som brukade besöka Hagabiblioteket. Han hälsade vänligt två gånger.

   Gick redan 15.30 eftersom det passar med att ta en friskvårdstimme på tisdagar. Sedan har jag bara två dagar till att träna i veckan. Börjar med att ta den där timmen vi får, sedan får jag flexa. När jag skulle gå såg jag att det var fullt med böcker på vagnen till öppna magasinet.

   Precis när jag kommit innanför dörren kom tre flickor och sålde jultidningar.
  

Slutligen skulle jag vilja kommentera jippot Kristallen då det bästa TV-programmet väljs. Allt det där är ju en smaksak. Det enda bra programmet är "Ett gott parti", och den serien fick inget
Arbete | |
Upp