Fotbollskval

Fotboll ikväll. Sverige Ungern. Det blir svårt men jag är optimist och tror svenskarna vinner. Men det ser oroväckande ut med det nya systemet. Tre långa mittbackar längst bak. Saknar unga kvicka ytterbackar som går framåt. Som Roberto Carlos, Cafu eller Leandro när det begav sig.


Tåget var sent en kvart igen i morse. Den här gången var det Ett godståg framför och ett växelfel. Sedan stod jag och väntade på spårvagnen och den var också försenad. Var på föreläsning i morse. Det stöts och blöts fortfarande om övergång till ämnesordssystemet Dewey.

  Ställde upp böcker på plan nio. Åsa Nilssones bok "Vem är det som bestämmer i ditt liv?" Jag bläddrade lite i den och den verkar bra. En annan intressant bok jag satte upp var "Vitsen med humor - sex forskare och en kåsör om humorns anatomi". Slog upp en sida på måfå och såg en mening: Komikern är som "en spänd förväntans upplösning i intet" har Immanuel Kant sagt.
  Annars åkte jag upp och ner i hissarna och ställde upp böcker samtidigt som jag försökte höra det väsande ljudet från rörposten.


Klockan tio på kvällen stod det klart att Sverige vunnit över Ungern med 2-1. Ungern pangade in ett mål på övertid. Sverige spelade inte speciellt bra. England vann över Kroatien med 4-1 i Kroatien. Theo Wallcott gjorde tre mål.
Fotboll | |
Upp