Middag på Deli Deli

Var hemma redan klockan halv sex. På stationen mötte mig Kristina. Vi gick iväg till Deli Deli där hon bjöd på middag. Hon åt vegetariskt och jag fläskkarré med potatis och sallad.
  Därefter gick vi hem och såg på filmen "Varg" med Peter Stormare.

På jobbet inget nytt. Det var så kallt i magasinet att jag var tvungen att ha en tjock tröja. H. kom upp och huttrade och tittade på termometern.
  På förmiddagen hämtade jag beställningar från rörposten från våning ett till fem. Kalla cementvalv där det doftar gammalt papper. På bottenvåningarna är det mest folianter.
  På eftermiddagen hämtade jag beställningar från rörposten från våningarna sex till nio. Det funkar bra med rörpost. Jag vet inte hur det skulle gå till med ett datoriserat system. Beställningen som skickas i rörposten måste ju följa med boken sedan så låntagaren hittar sin bok.

  I USA skakar samhällsekonomin. Bankjättar går omkull och försäkringsbolag skakar. Världsekonomin skälver när det är ekonomisk kris i Förenta Staterna. Ja, nu skule jag haft sparpengarna i madrassen...
Samhälle | |
Upp