Köpte glass och fick punktering

En solig vårdag. Lyssnade på The Allman Bothers på morgonen innan jag gav mig av till stationen. (Tåget till Göteborg var dock det. Förstod att det skulle vara det när det dundrade förbi ett godståg tio minuter innan. Jag har aldrig varit med om att tåget varit i tid om det kommit ett godståg och kört förbi när jag väntar på mitt tåg. Oftast får godståget stopp vid Sävenäs strax innan Göteborg).

Det var inte så mycket folk på jobbet. Jag var och plockade fram böcker i gamla samlingarna hela dagen. Gamla bibeltexter från 1800-talet. En Viktor Rydberg som jag inte hittade. Den skulle stått på Estetik och handlade om konst. Tog fram en gammal bok av Salter om internredovisning. Gick en promenad i solen och åt friterad kyckling på Mandarin till lunch.

Slutade lite tidigare. Tåget hem var fullt till bristningsgränsen. Femma tog jag ett härligt pass på gymmet och tränade axlar och rygg. Hälsade faktiskt på en främling som nog var något år yngre än jag. När jag cyklade hem tog jag vägen förbi Överskottsbolaget och köpte coca cola och glass. Precis när jag lämnat parkeringen small det till och jag fick punktering på cykeln. Hade bara väntat på detta eftersom några ekrar lossnat.

Nu ska jag gå och laga mat så får Kristina vara ifred och dammsuga.
Bibliotek | |
Upp