Överfulla bokvagnar

Det är vissa dagar då jag bara inte hinner med det jag skulle. På förmiddagen hade jag våningarna sex till nio, i vanliga fall hinner du det lätt. Men idag var det först möte som höll på i över en timme. Sitter som på nålar när ett möte drar ut på tiden. Sedan skötte jag diskmaskinen åt alla idag så jag fick springa ifrån mina sysslor stup i kvarten. Jag hann bara inte ställa upp alla böckerna på plan nio. Om du missar det ställer du till det för personen som kommer efter. På eftermiddagen ställde jag in böcker i öppet magasin. Inte heller der hann jag med att ställa upp alla böcker. 
När jag kom till plan sju så stod det två fulla vagnar med böcker som skulle flyttas över till fyra andra överfulla större vagnar som sedan ska köras ut till alla våningarna. Då gäller det att veta vart varje bok ska någonstans.
-Försök föreställa hur det ser ut dit bok en ska, sa Roy. Det är inte alltid lätt att vet på vilket plan böckerna ska till.
   På plan nio ställde jag upp Thrésè Raquin av Emile Zola. Det var längesedan jag läste den. En fantastiskt bra bok som jag kanske skulle läsa igen i sommar?


På hemvägen fick jag syn på politikern Göran Johansson (s) på fyrans spårvagn. Han satt alldeles framför min kollega Nils-Erik.
   Kom hem så sent att jag inte ens hann träna.
Arbete | |
Upp