Ha koll på månadskorten

Blev en intensiv dag. Hade tänkt sova länge men eftersom Kristina gick upp redan klockan sex så tyckte jag det var lika bra att gå upp och göra mig i ordning och äta frukost. Lingon-Yoghurt, grape, smörgås med böcklingpastej och marmelad och sedan ägg och kaffe. Klockan åtta ringde jag Gösta.
-Ringer jag olämpligt? frågar jag.
-Ja, jag sov... kan du ringa upp om tio minuter?
-Nej jag är på väg till Bälinge.
-Bälinge byfest, sa en sömndrucken stämma.
-Nej Bälinge återvinningsstation.

Sedan tog vi Toyotan till Bälinge med min fasters gamla trasiga skrivare. Därefter åkte vi till Statoil och tvättade bilen. Glömde stänga en ruta på tvättomaten så det stänkte in lödder och vatten. Därefter åkte vi till Ica och handlade mat. Hälsade på den trevlige mannen som säljer Bingolotter. När vi parkerat bilen tog jag cykeln till Resia och beställde en resa till Skiathos. Cyklade vidare till systembolaget och köpte en halv flaska vin. Drack soppa till lunch och sedan gick jag nästan direkt till gymmet. Gjorde ett härligt entimmarspass där jag trändade bröst och triceps.
  
  I morse tänkte jag på att Rolling Stones inte gjort någon bra skiva sedan Exile on main street. Gruppen var oerhört bra på 60 och 70-talet.

Rolling Stones Hipshake

Till sist skulle jag vilja varna för att ta fram biljetten för tidigt när ni åker tåg. Jag fick ju en tillsägelse av en konduktör i veckan att jag skulle ha biljetten framme. Hon kom lommande efter en halvtimme. I fredags tänkte Kristina ha biljetten i beredskap, men det kom ingen konduktör och hon hade lagt den framför sig och den blev kvar när alla skulle gå av. Jag vet fler som på detta viset förlorat dyra månadskort och till och med årskort. Jag kommer inte att ta fram biljetterna innan i fortsättningen, trots att konduktörerna uppmanar resenärerna i högtalarna att ha biljetter och månadskort i beredskap. Det kan bli kostsamt att inte ha månadskorten på samma ställe hela tiden. Du har inget för att hela tiden ha framme månadskortet.
Pendling | |
Upp