Lata dagar och en utflykt i grönskan

Simmade några meter i Gerdsken på morgonen. Det är ganska kallt men jag måste i vattnet så det är lika bra att hoppa i. När jag blir pensionär ska jag bli vinterbadare.
  Satt en stund vid det nya Triumf Glasskafé i stan och åt en romrussinglass. Det ligger bra till och kan se på folk som flanerar fram och tillbaka. Lämnade en usel dansk deckare "Det som ingen vet" hette den och som vi såg igår. Hade sett Grand Torino innan så då tycker jag den här var som ett sömnpiller.

På eftermiddagen åkte vi och hälsade på faster Kerstin.
Kerstin vid datorn
Sitter i faster Kerstins datahörna och sorterar  bilder och  ordnar en blogg åt henne.

Gösta hos Kerstin
Rätt var det var dök vår kompis Gösta upp.

kaffe och bröd
Jag och Kerstin samtalar under tiden som vi dricker kaffe.

anna juhlin
Hos faster Kerstin tittade vi i gamla fotalbum. Jag tog med mig ett som låg löst för sig själv. Det här är faster Kerstins mormor Anna Juhlin, född Krouthén. Jag minns när jag läste faster Kerstins morfars, Julius Juhlins,  självbiografi så tror jag det bara stod en mening om Anna Juhlin att hon var en duktig och redig maka.

Halv fem fick vi bråttom till Alingsås. Kristina hade sett att det var dramatiserad stadsvandring. Det var riktigt intressant att få veta lite om Alingsås historia.

Semesterliv | |
Upp