Regn och fredasfika

Ibland känns det bra efteråt när du är klar med en dag som du gruvat sig lite för. Idag hade jag diskmaskinen för hela personalen, ta fram beställningar i gamla samlingarna. Tyvärr gick jag bet på några Teologi, Geografi och en Biografi.  
-Du har du tid att hjälpa mig, sa jag till Hans som strök förbi i magasinet på väg någonstans.
-Nej , det har jag egentligen inte, men jag gör det endå.
På några minuter hade han hjälpt mig att plocka fram alla tre.
-Tack för du tog dig tid, sa jag.
-Det är klart jag har tid, jag skulle bara ut och käka lunch.
Sedan var det min vecka att bjuda på fikabröd och kaffe. Dessutom ska jag duka och diska där. Jag köpte morotskaka och riden gick fort när alla pratade i mun på varandra.


  Idag ösregnade det av och till men det var inte speciellt kallt. Handlade på Ica idag. Fredag är ingen bra dag att handla på. Alla verkar trötta och lite snarstuckna efter en arbetsvecka.
  
Arbete | |
Upp