Uppsatsskrivande på studietorget

Det var ett tunt lager med snö ute på morgonen och det var någon minusgrad. Lampan till cykeln fungerade inte. Helsike.

Tåget var en minut sent så tvåan hade åkt. På förmiddagen sysslade jag med periodika. Jag läste mest en broschyr om hur du gör beståndsposter.

Var i på Studietorget i Haga på eftetrmiddagen. Träffade flera studenter jag kände igen.
-Men hej, synd jag inte hade tid att stanna och prata när vi sågs utanför NK, sa den unga studenten (kan kalla henne för Lana).
-Ah, det gjorde inget, vi bara väntade på att restaurang Familjen skulle öppna. Vi tackade av en kollega som skulle sluta, sa jag.
-Nu har jag bara en tenta kvar och sedan c-uppsatsen, sa Lana (namnet är påhittat.
-Det klarar du, du är ju bra på att skriva, sa jag.
-Vad snällt att du säger det... det är precis vad jag behöver nu, sa Lana.

Ringde Carl Palmer (namnet är fingerat) och meddelade att en rad med lysrör inte fungerade. Han upptäckte att det helt enkelt var en central strömbrytare som glappade.

Skriet
Skriet.

-Går det att skriva ut dubbelsidigt här? frågar n.n.
-Hur bokar jag grupprum på KTB, frågar någon annan.
-Har ni någon häftapparat frågar en tredje.
-Papper har fastnat i skrivaren. Det är varmt vid valsen, sa en student.

På tåget hem fortsatte jag läsa Dan Browns fantastiskt spännande roman "Den förlorade symbolen". Det är mycket bibliotek och en vild jakt inne i världens största bibliotek som är Library of Congress i Washington. Och han beskriver läsesalen som världens vackraste läsesal. I biblioteket finns bland annat den berömda Mainzbibeln .
Bibliotek | |
Upp