Hasade mig till gymmet

Mildare igen, men snömodd. Hämtade beställningar från gamla samlingen på morgonen. Skickade upp en fel, klumpigt av mig. Det var en årsbok om Bohuslän som personen ville ha.  Jag skickade upp ett häfte med samma namn, men fel år.

   Det var E.H., eller Erik som han heter, som ordnade fredagsfikat. Jag hjälpte honom lite för han hade mycket att göra i Rörposten. Jag var ganska trött efter lutfiskmiddagen igår, men jag kämpade mig fram med en vagn på eftermiddagen då jag hade bokuppsättning.
  Lyssnade på Dan Browns bok "Den förlorade symbolen" på eftermiddagen. Den handlar mycket om det vi bibliotekarier sysslar med. Databassökningar, göra söksträngar och ibland metadata.
   Eftersom jag var så trött så tog det emot att cykla till gymmet och träna efter jobbet. Men skönt att ha det gjort.

gymmet Skiathos
Ensam på ett gym på Kassandra Bay. Idag i Alingsås var det många på gymmet.

jakarta
Äntligen var det några frågor om Falköping i teveprogrammet På Spåret. Här står Kristina och min kompis Gösta utanför Falbygdens ost i Falköping. Butiken ligger på Danska Vägen.

 

 

Bibliotek | |
#1 - - Anonym:

Har du lagt in dom bilderna bara för att visa hur snygg man blir på gymmet? Jag har ju tyvärr en lätt rondör även här. Annars trevliga bilder.

#2 - - Klas:

Knappast, möjligtvis visa hur spinkig jag är. Men om jag får träna tjugo år till kanske jag blir lite kraftigare? Du borde kanske testa Core på gymmet om du tycker du fått en lätt rondör?

Upp