Ett ensligt ställe

Drömde på natten att jag var i Indien. Ett fantastiskt spännande land. Jag har två kollegor som ska åka till Indien snart.

Jag får verkligen bita ihop för att komma iväg till gymmet på morgonen, men jag måste träna. Ringde Gösta för att få inspiriation och höra att han såg samma saker som oss på teve igår. Det vill säga Gokväll och på spåret.
-Är humfack så som du pratar om i bloggen? Humanistiska fackulteten kan väl inte vara så hemskt? sa Gösta.
Så det har inte framkommit att det är två ensliga rum långt borta i en kulvert. Där finns ingen du kan fråga. Där finns massor med tätpackade gamla böcker på Grekiska, Latin, finska, italienska med mera. Ofta får jag använda stegar för att hitta rätt.
-Nä, bibliotekets Humfack är en väldigt enslig plats i en kulvert, sa jag.

På gymmet var det nästan bara jag. De jag kallar Piff och Puff var där en kort stund. Det var ganska skönt med med både hantelpress och bänkpress.

-Så du har städat toaletterna med ättika, sa jag när jag kom hem efter att ha handlat i Ica.
-Du tycke ju inte om doften när jag skurat med såpa, sa Kristina.
-Det spelar absolut ingen roll vad du använder, det blir bra i alla fall.

Konstigt hur Kristina kan höra varenda smula som faller till golvet när jag äter smörgås?
Fritid | |
#1 - - Anonym:

Äktenskapet är en dröm att stilla bedja om för många.

Upp