Köldknäppen

Femton grader kallt på morgonen. Det kändes tungt att gå upp när det var mörkt och iskyla ute. Trots kylan var det några som inte hade mössa när de stod på perrongen.
  När jag kom till Göteborg snöade det.

Idag var jag på periodikaavdelningen. Det låg en hög tidskrifter vid min plats. Jag sökte upp en från Litauen i lokala databasen, när jag hittat den tittade jag på kommandot Se registrering. Jag såg så att tidskriftens nummer var det samma som det i databasen. Sedan satt jag på en etikett med hyllplacering i högra hörnet, åg om någon ur personalen ville läsa den. Sedan registrerade jag den och vips ändrades skärmbilden över till nästa väntade tidskrift och den som jag höll i handen försvann över till bestånd.

Det blev en ganska lång dag med registrering. Pratade med en dam på tåget som undrade om jag hade sagostunder och sådant? Jag sa att det nog var mer folkbibliotek och inte forskningsbibliotek.
  Det var fullt på tåget. Hemma tog jag en skiva julskingka med potatis. Nyss var det tio grader kallt, men tempraturen drar sig uppåt femton grader. Nu ska jag scanna och lyssna på Moody Blues som jag lyssnade på på 70-talet innan punken kom och vände upp och ner på allt.
Bibliotek | |
Upp