Mina minnen av SAAB

Trist med SAAB som avvecklas. Skulle väl ha behållt SAAB i Sverige. Minns SAAB som en driftsäker bil som aldrig krånglade. Vi hade SAAB i lumpen när vi körde från F6 ut till basen Moholm (nedlagd bas) där jag var stationerad. Bilen hade mycket bra vägegenskaper. Vi kollade ju motorn varje morgon så det var inga problem. Det är fortdarande i GM:s ägo, men jag förstår inte att de inte kan sälja SAAB för en spottstyver till de anställda till exempel? GM var ju aldrig intresserade av SAAB. Jag tror min kompis Gösta hade en SAAB i många år. Skulle inte SAAB med all kunskap och den befintliga fabriken i Trollhättan kunna börja göra elbilar till exempel. Tråkig jul för alla anställda.
saab
Bilden är hämtad från en testsida av SAAB 93.

 

Samhälle | |
#1 - - Anonym:

En vit 99:a- en tanks med nimbus.

#2 - - Klas:

Jag minns din fina Saab Gösta

Upp