Om min resa till Australien

Kristina var uppe redan halv sju. På morgonen försökte jag skanna men det gick inte så bra. Bara Run time error meddelanden. Cyklade till stan och gick till frisören. En kvinna med en urtvättad välandvänd tröja med grov stickning och ett par brunrutiga byxor. Trots att jag sa att hade tvättat håret på morgonen framhärdade hon och sa att hon ville tvätta mitt hår. Hon bad också om ursäkt för att jag fått vänta. Hon hade ett bälte med saxar i en läderpåse, en väska i bältet som säkert har ett speciellt namn. Vi sa ingenting under tiden som hon klippte, men hon klippte ganska bra.
   När hon var färdig cyklade jag till Ica och handlade coca cola och blodpudding.
 
    När jag kom hem försökte jag dra ur alla sladdar och sätta in dem igen för att se om det gick att skanna nu. Det funka de ganska bra. Jag har varit dålig att anteckna på diabildsramarna, men jag minns ganska bra var jag befann mig 1989.
  Jag tog buss från Sydney till Harvey Bay och sedan tog jag båt ut till Frazer Island. Det finns många spännande öar längs Queensland och en av dem är Frazer island.


bussen har fastnat
Bussen har fastnat och vi får gå av och putta på

frazer
Miljöbild under bussturen genom Frazer Island.

frazer island tre
Båtvrak från andra världskriget på Frazer Island
Jorden runt | |
Upp