När jag cyklade till Hells Gate

Efter lunch gick jag till gymmet och tog en härlig vederkvickande entimmesträning med bänkpress, snedbänk och smithmaskin.

När jag kom hem satte jag mig att skanna bilder igen. Skannern funkade igen, vet inte riktigt vad det var? Jag gjorde färdigt magasinet med bilder från Phnom Penh sedan gick jag till förrådet och i röran och fick tag på ett magasin med bilder från Nya Zeeland från min jorden runt resa 1989.
Hells Gate
Jag minns att jag cyklade från Routoroa på Nya Zeeland ut till Hells Gate. Författaren
George Bernard Shaw döpte platsen till Hells Gate när han såg platsen med alla heta
källor och och varma vattenfall.
Het källa
Besökaren får vandra längs vandringsleder kring alla heta källor.

Varm källa
Varm källa i Hells Gate utanför Routoroa

routoroa




















Varmvatten sputar ur en källa vid Hells Gate på Nordön på Nya Zeeland. Det gula som syns är svavelsyra.
Jorden runt | |
Upp