Gösta slutar röka

Det känns nästan som att ha semester fast jag inte har det. Satt och lyssnade på en diskussion på tv4 om Barack Obamas talekonst. Knappast någon av de inbjudna gästerna kunde hålla tårarna tillbaka, så starka var hans tal.
Ska nog köpa hans senaste bok.


Barack Obama håller tal i Chicago


Sedan talade jag med min kompis Gösta i säkert en halvtimme. Vi kom överens om att han skulle sluta röka på semestern.
-Köp nicotintabletter och tugga dem, sa jag.
-De är nog bättre, jag hade plåster ett tag, men de fick jag utslag av, sa Gösta.
-Men sluta direkt då, sa jag.
-Jag har bara några paket kvar i en limpa.
-Släng dem då, sa jag.
-He-he-he, slänga flera paket..., sa Gösta.
-Men ge bort dem då till någon granne.
-Det finns ingen som röker. Eva slutade för ett halvår sedan.

(Sedan började vi prata trummisar. På sin blogg hade Gösta två vackra bilder från Göteborg, men plötsligt kommer en länk till Keith Moon in. Suverän gammal trummis från th Who. Här har jag fem gamla favoriter från den gamla goda tiden.
*. Carl Palmer från Emerson Lake and Palmer.
*. Billy Cobham . Med Miles Davies och Mahavishnu Orchestra m fl
*. Ginger Baker . Cream och Blind Faith m fl
*.John Bonham  Led Zeppelin
*.Keith Moon  the Who
Semesterliv | |
#1 - - Anonym:

Billy Cobham helt suverän- men samtidigt en annan genre. Ginger Baker erbjuder ju en fröjd för ögat också. Emerson-Lake and Palmer har jag alltid beundrat.

#2 - - Anonym:

Nu har jag köpt nikotintuggummi(4mg.)!!!?

Upp