Middag på S.P.I.C.E. och lite popprat

Har varit trött två dagar i rad kladdig värme så det har varit svårt att sova.
   På förmiddagen hade jag de gamla samlingarna. Det är ganska lugnt så jag har tid att sätta mig med bokkorten ibland. På eftermiddagen skickade jag beställningar med rörposten. Dety blev lite bekymmer när jag hämtade fram tre kapslar, fast låntagaren bara ville ha tre tidskrifter. Men jag fick assistans av den alltid lika lugne E.H.
  Efter jobbet träffade jag Gösta utanför Rosterier. Han såg verkligen semesterklädd ut i tunn blå skjorta och korta byxor. Han ville inte gå till Rosteriet eftersom han hade semester. I stället gick vi nedåt avenyn och hamnade på en uteservering på den nya Thailändska restaurangen S.P.I.C.E. vid Kungstorget. Gösta åt glass och jag en rätt med kokos och chili. Vi pratade om våra bloggar och diskuterade Keith Moon och rockmusiker.
  Men det blev inte senare än att jag mötte Kristina när jag cyklade hem.


Ibland tar jag fram gamla vinylplattor och stänger in mig på biblioteket och lyssnar själv. Som i går till exempel då det var Allsång på Skansen.

  • Jimi Hendrix 
  • Eric Clapton - John Mayhalls bluesbreakers och Cream.
  • Alvin Lee  - Ten Years After
  • John McLaughin - Miles Davis och Mahavishnu Orchestra
  • Jimmy Page - Led Zeppelin
  • Musik | |
    Upp