Drag i rörposten

Innan jag cyklade iväg till stationen lyssnade jag lite på en skiva med The Allman Brothers som jag köpte i New York i höstas.

Skickade iväg rörpostbeställningar, allt under överinseende av Hans, vägvisaren Dersu Uzala, var min lärare vid rörposten. Skickade iväg en beställning till hus A i stället för hus B.
-Ska du kolla om högarna av beställningar ligger rätt? frågade jag.
Vi börjar sålunda med att sortera beställningarna i högar för att sedan rulla ihop och skjuta in i cylindern. När det sedan är drag i rörposten skickar vi iväg tuben.
-Nej nu får du klara dig själv, jag litar på dig, sa han då.

Hann med tåget som gick 16.47. Ganska skönt för jag hann läsa några sidor i Herodotos historia eftersom lokaltåget tar lite längre tid. Hemma handlade jag. Försöker göra så mycket jag kan så kvinnan i mitt liv inte behöver göra så mycket.

Redan onsdag och jag ska försöka se teveprogrammet Semestersvenskar i Thailand.
Arbete | |
Upp