Vilka kläder passar bäst?

Fortsätter lite försiktigt igen med min blogg med personliga åsikter.  För mig är bloggning också en övning att lyssna på människor, se händelser och få struktur på vardagen. 

   På morgonen fick jag knappt äta frukost. Kristina skulle närvara vid en doktorsdisputation idag och hon kunde inte bestämma sig för vilka kläder hon skulle ha på sig.
-Tycker du den här kavajen passar? Blir det inte konstigt... passar den till svarta byxor? frågade Kristina.
-Bara du inte fryser så, sa jag med munnen full av danskt rågbröd.
Sedan började det bli bråttom.
-Vilka skor tycker du jag ska ha?
-Ta de du tycker är bekvämast... de där ser väl bra ut, sa jag och pekade.
Hon vill tydligen ha min åsikt fast jag tycker bara det ska vara bekvämt.
En kvart senare ringer hon från stationen.
-Ta inte på dig för mycket, det är varmare än vad man tror, sa Kristina.

Det är säkert bra med e-recept när det funkar? Men igår gick det inte när jag försökte ansluta till konterollen via knapptelefon. Och idag när jag ringde och talade med en tant försökte jag igen, men det gick inte nu heller. Hon sa att jag måste skaffa nytt nummer.

   Hade städdag på bokhyllorna. Jag fick göra ordning på hyllorna med religion. Sedan var det fredagsfika med princesstårta.
-Jag sa åt kristina att hon skulle ta på sig en varm kappa så hon inte skulle frysa, sa jag till kollegan mitt emot.
-Sa du att hon skulle ta på sig ordentligt ha-ha-ha-, skrattade Fredrik.

Jag gick lite tidigare för det var sol som på en sommardag. Tog buss 42 till Valand. Tjejer som tog studenten badade i fontänen med Poseidonstatyn på Götaplatsen. Nä det är nog bäst att passa sig sådana här dagar. Bankomaten på Korsvägen var oroande trasig och sönderplockad. Vid valand gick jag in till Systembolaget och köpte två öl. Jag valde att inte gå ut på restaurang utan sitta hemma och vänta på Kristina i stället.
   På pendeltåget var det lite stimmigt. Vid Partille kom det på en man i cowboyhatt och med freestyle. Han var tatuerad med fiskben.
   Hemma kunde jag inte hålla mig från att cykla till Ica och köpa en sia sorbetglass.
citron sorbet
Sia citron & cactus var ganska sur men
samtidigt frisk.
Pendling | |
Upp