"Det är alltid lika roligt med människor med bra yrkeskunskap"

Det var mycket att ta fram i samlingen med gamla böcker. Till och med en del grekiska gamla böcker i katakomberna i gamla Hum.fak. Men när det kommer någon och frågar måste det gå först. En äldre herre kom och sa att han varit här ofta men ändå inte hittade en bok på Do 05/ngt. Jag trampade iväg och hämtade boken.
-Tack så mycket det finns så väldigt många böcker att leta bland, sa mannen.
-Jag är ändå nyast här, jag har bara varit här i knappt ett år, sa jag.
-Det är alltid lika roligt med människor med bra yrkeskunskap.
Jisses, det var skönt att höra. Tycker också det är roligt med människor med bra yrkeskunskap, som till exempel flygbussföraren som klart och tydligt visade med hela armen att jag kunde passera.

Jag var ganska trött när jag ställt upp de sista böckerna på plan 5b. Det var några gamla texter om Östergötland.
Efter jobbet stapplade jag upp på fyrans spårvagn. Väntade på Gösta utanför Rosteriet. Vi beslutade emellertid att ta ett lite flottare ställe och gick till Evas Paley. Vi fick en bra plats och det kändes okej. Jag drack en coca cola och åt en pasta med kycklingsås och en liten cheescace med hallon.
Bibliotek | |
Upp