Söker i knytkapslar

För övrigt gick jag och filosoferade under tiden som jag ställde upp böcker på plan ett och två. Tänkte på den indiske astrologen som spådde mig 1998? Han sa att jag lär mig efter hand, att det kan ta lite tid, men sedan blir lär jag mig min uppgift. Allt tar sin tid. 
  Bland de gamla broschyrerna och folianterna på plan två plockade jag fram Svenska försvarets knappar genom tiderna och Vallåkra, Bosarps och Wrams kolfält från 1867. Gamla tidskrifter är ofta inlagda i knytkapslar för att inte ta skada.
  På eftermiddagen skickade jag beställningar med rörposten och hämtade dem sedan från bokhissarna. Allt är ett lagarbete, du måste kunna lita på att någon tittar på beställningen och sedan skicvkar upp boken som är beställd. Sedan går en del till fjärrlån, några hämtas av låntagaren på Centralbiblioteket, flera skickas till filialerna och så läsesalslån hit och forskarlån dit.

Efter jobbet gick jag och klippte mig. Pratade om Grekland med frisören. Han berättade om när han båtluffade i Grekland. Han utgick från Rhodos och åkte från ö till ö.

(Jag är alldeles svettig och omtumlad efter beskedet. Sven Göran Eriksson ska träna Nordkorea! Alltså blir det inte svenska landslaget.)
Bibliotek | |
Upp