Det roligaste aprilskämtet

Det roligaste första aprilskämtet jag varit med om var när jag gick i gymnasiet. Fick ett brev på fint ark som var stämplat Skara kommun och där det stod att de "tyvärr inte kunde leverera de 500 nyvärpta hönsäggen som jag beställt, utan bara i en första leverans med 200". De övriga 300 skulle levereras senare. Jag kunde betala 500 kronor för äggen. Senare upptäckte jag att det gick till Radiohjälpen... Jag blev onekligen mycket orolig, vad skulle jag göra med alla äggen? Hur skulle jag kunna avbeställa äggtransporten? Men tillslut sade min pappa att du knappast kunde köpa ägg från Skara Kommun. 

Samma första april fick grannen Evert ett brev från Skara kommun. Han skulle byta skola från Falköping till Skara för de hade upptäckt att det var närmare till Skara från Broddetorp. Men han skulle bli tvungen att ta en buss som gick fem på morgonen i stället för sex. Han ringde runt till både bussförare och skola. Numer är Evert storbonde, så han har nog inte tagit skada av det.

kim
Min kompis Kim på vår garageinfart på Aspängsvägen i Falköping kanske året är 1977.

  På jobbet försökte jag lura Hans, men han tyckte inte en s det var roligt. Jag sa att systembolaget på Avenyn skulle läggas ner så ölen kostade fem kronor styck.

På vägen hem stannade jag till vid systembolaget avenyn och köpte en Samuel Adams öl. Första gången jag drack den var i Washington. Det är en av få öl jag tycker är god.
samuel adams
Tur att planet åkte
till Washington i stället
för New York den
där gången för tre år
sedan, annars hade jag
kommit på tanken att
köpa Samuel Adams öl.

 

Fritid | |
Upp