En galen morgon

Cyklade iväg så sent som halv tio till gymmet. Det var inte så många där, tänkte att många ser på OS. När jag var påväg att gå såg jag att han jag kallar Puff kom.
-Har du sett på OS i natt, frågade jag.
-Nej, det orkar jag inte när jag jobbar, det var ju bara invigning i natt, sa han.
-Jag försöker se vilka som inte kommer av de som brukar vara här på lördagsmorgonen, för då har de väl varit uppe och sett på OS, sa jag.

Det gick riktigt bra på gymmet, men jag ökade inte med vikter. Nästa gång kanske.

Sedan cyklade jag till Ica och handlade för veckan. Yoghurt, juice, en kexcholklad, sparrissoppa. Jag ställde mig i en kö där en mörkhyad tjej satt i kassan som jag vat är snabb. Lite sur men effektiv.
-Har du sett vad jag köpte här? Playtones, de som vann dansbandaskampen. Har du hört dem?
Jag blev helt tagen på sängen, det är väldigt sällsynt att någon främling tilltalar mig på Ica. Men samtidigt blev jag glad över att den gråhårige gamle mannen.
-Jag ska se om Playtones finns i Youtube så kan jag lyssna på dem där? sa jag.
-De finns lite varstans, sa mannen.
Sedan försökte han tilltala tjejen i kassan på samma vis, men hon såg inte så glad ut över att mannen talade till henne. Men den där unga damen i kassan är oerhört effektiv så hon tyckte väl inte hon hade tid att småprata.

Fritid | |
Upp