Välgörenhetspengar i fel fickor

Läste Fredrik Tenfälts ledare i GP idag om de höga lönerna som cheferna har i föreningar för välgörenhet. Jag som inte har så hög lön skickade 500 kronor till Röda Korset och Haiti. Det känns tråkigt att ha gjort det och sedan läsa att Röda Korsets ordförande Bengt Westerberg 822 000 kronor om året, Cancerfondens generalsekreterare Ursula Tengelin tjänade 1,17 miljoner kronor förra året, Röda Korsets VD Christer Zettergren har över en miljon i årslön. Det är trist med de här summorna för jag tror inte de som står och samlar in pengar i bössor får ett öre för att de samlar in pengar. Det är fruktansvärt girigt tycker jag för pengarna skulle gå till behövande tycker jag.

Samhälle | |
#1 - - Katja:

Äääntligen lite tid till för att titta på din blogg. Så UNDERBAR på många sätt!! :) Fina bilder och roliga inlägg. Gillar det där att det var lite tråkigt för Kristina att sitta på ett försenat tåg men du satt hemma och klämde en semla! Jag bara äääälskar sånt, ha, ha.



Ha en bra helg nu

Finaste hälsningar katja på "lärkis".

#2 - - Klas:

Vad roligt att du hittat min blogg Katja. Roligt att du tycker den är rolig.

Upp