Snö och frusna änder

Det tog tjugo minuter för Kristina att ta på sig och ta sin morgonpromenad. Strumpor, Bloomingdalesjacka och mössa.
-Jag vill inte sprina i backar så jag går runt dem, sa Kristina.
Jag gick bara till Ica och handlade för helgen. Yoghurt, grape, mjölk, ägg, en skotte (för i eftermiddag) Klings glass.
   Ställde mig i en kassa med en kassörska som jag kände igen. Hon pratade med sin kollega om att arbeta på helgen:'
-Men det är goda pengar, sa hon.
Jag de är värda pengar som pulsar hit i snökaoset.

cykelbana
Den snöiga vägen till Ica. Just när jag tänkte på hur bra det går att cykla i snö så kom en kille och halkade omkull på cykeln, tack och lov gick jag fram och frågade hur det gick. "Det gick bra", sa killen. Jag är glad att jag frågade för det känns alltid bra att någon bryr sig. Mötte den vita pudeln Champis här. Champis verkade i alla fall gilla snön och hoppade glatt när matte kastade snöboll. Patricia, en Rodhisean Ridgeback, som jag mötte lite senare tyckte inte om snön utan gick långsamt och tittade ner. Men så är Patricia också en tretton år gammal hund.

änder i Gerdsken
Frusna och hungriga änder i ett liten vattenvak i Gerdsken.

änderna vill ha mat
När jag kom med kameran rusade alla änderna upp i hopp om att jag hade någon mat.

kajor i gerdken
Kajor sitter på en rad på ett räcke och väntar på att någon ska komma med bröd.

Fritid | |
Upp