Tågurspårning

Ett godståg hade spårat ur vid Norsesund vilket föranledde att det var enkelspårigt. Tåget blev 20 minuter sent till Göteborg. Min pendlarkompis Katja tyckte det gnälldes för mycket för det är ju faktiskt ganska sällan det är sådana här stora förseningar. Och Lokförarna gör så gott de kan antar jag. Det är ett fint yrke, tänk att forsla så många människor till sina jobb.

På jobbet skickade jag ut rörpostbeställningar. Det var några till Hum.Fack, men rutinerade R fixade det. Tror inte det var någon gammal på latin.

Till lunch åt jag kinamat på restaurang Kejsaren. Det känns inte så bra att bara kasta i sig all gäggig mat på någon minut.

På vägen hem var det enkelspårigt eftersom de inte fått ordning på godståget som spårade ut igår kväll.

På tåget har jag börjat läsa "Sista brevet hem" av Vilhelm Moberg. Ville varva med några klassiker efter att ha läst några svenska deckare.

Var ganska trött efter jobbet. Tänkte på miljöförstöring och hur unik vår jord är. På mars är medeltempraturen 60 grader kallt och på Jupiter 500 grader varmt. Får vara rädda om jorden. När jag kom hem låg Stefan Einhorns bok "Konsten att vara snäll" i brevlådan. Den får jag läsa efter "Sista brevet hem".

perrongen
Pendlare januari 2010

 

Pendling | |
Upp